Током интервјуа са европским званичницима, медијски релеји остатака поражене диктатуре постављају сугестивна питања, трудећи се да саговорника наведу да одговори у складу са политикама њихових наредбодаваца из ДПС -а. Тако, и у овом случају, од извјестиоца Европског парламента су жељели да чују како „злоупотреба питања језика и држављанства подрива европски пут“ (што су ставили и у наслов интервјуа).
Шарец је у суштини рекао да су питања језика и држављанства осјећајна питања, која могу произвести неке тензије, што може довести до политичке злоупотребе.
Рекао бих да је европски извјестилац добронамјеран човјек који солидно познаје прилике у нашој земљи, а на његову претходну констатацију бих само додао: управо одсуство праведног рјешења за питања језика и држављанства је производило константне тензије и подјеле у Црној Гори, а на таквим политикама је ДПС успијевао деценијама да одржава власт. Штавише, баш су такве политике подјела и тензија, уз општепознате криминогене активности, биле основни инструмент ДПС -а за вршење власти.
Већ сам истицао у неким ранијим интервенцијама: да би пост-диктаторска Црна Гора чврсто закорачила на пут демократизације друштва, неопходно је праведно рјешавање неких проблематика које су узроковале дискриминацију великог дијела грађана. Другим ријечима, да би се смањиле тензије и превазишле подјеле, питања језика и држављанства морају бити ријешена на праведан и правичан начин, у духу компромиса и народне слоге.
Српски језик, који је већински у Црној Гори, мора обновити статус службеног (уз компромисно рјешење да и црногорски одржи такав уставни статус), док црногорско држављанство морају добити сва она лица која имају свако могуће право на њега, у складу са упоредном праксом демократских држава.
Није на одмет поновити да апсурдно рјешење према којем већински језик није уједно и службени (већ само у службеној употреби), него је службени неки мањински језик – представља уџбенички примјер дискриминације већинске заједнице и обесмишљавање свих демократских начела. Само диктаторски и дубоко дискриминаторски режими су могли предлагати таква накарадна рјешења. Такво изругивање демократији и правној држави није забиљежено ни у једној држави Европске уније, и управо би овај наднационални ентитет којем Црна Гора тежи требало да подстакне нове власти у нашој земљи да експресно ријеше такву проблематику. У супротном, неправда коју осјећа говорник већинског језика, који има утисак да је неповратно понижен и увријеђен од стране институција, узроковаће константне тензије и подјеле у нашем друштву. За такве тензије и подјеле било који економски програм за бољитак државе неће имати жељене ефекте.
Слично је и са институтом двојног држављанства: неправедно рјешавање тог питања суштински утиче на људска права многих грађана Црне Горе. Актуелно, дискриминаторско рјешење, унесрећује и раставља велики број црногорских породица и уноси раздор међу наше грађане.
Након августовских промјена наша држава се коначно може позабавити датим питањима и ријешити их на правичан начин. Јер, друштво засновано на дискриминацији и неправди не може имати будућност. Треба тежити општенародном компромису и помирењу.
Стога, нове власти у разговорима са европским представницима морају константно раскринкавати злонамјерну замјену теза од стране ДПС -а и његових сателита: рјешавање питања језика и држављанства не доноси тензије и подјеле. Напротив – праведно рјешавање таквих проблематика је предуслов за превазилажење тензија и подјела!